Suzuki vieglie auto

Suzuki (スズキ) ir japāņu auto ražotājs, kas specializējas pilnpiedziņas un vieglo automašīnu, kā arī motociklu ražošanā. Suzuki ir viena no lielākajām auto firmām pasaulē un saražo aptuveni 3 miljonus automašīnu un motociklu gadā (2013. gada dati), tādējādi esot 9. lielākais auto ražotājs pasaulē. Suzuki oficiālais izplatītājs Latvijā ir SIA Autobrava. Jaunus Suzuki auto var apskatīt Rīgā, Biķernieku ielā 145, savukārt Suzuki motociklus izplata salons “Favorīts” K.Ulmaņa gatvē 21 – arī galvaspilsētā.

Suzuki vēsture

Suzuki kompānija ir dibināta 1909. gadā, taču savu darbību sākotnēji saistījusi ar steļļu ražošanu, līdz 1937. gadā sākās pirmie, diemžēl kara pārtrauktie plāni ražot vieglās automašīnas. 50. gadu sākumā Suzuki sāka ražot motociklus, savukārt vislielāko veiksmi kompānijai atnesa tās pirmā vieglā automašīna – 1955. gadā ražotais Suzulight. Pēcāk Suzuki attīstījās, piedāvājot dažādu apvidus auto, ūdenstransporta, motociklu u.c. auto klāstu. Pašlaik Suzuki ir populārs auto ražotājs visā pasaulē un vēl jo populārāks motociklu ražotājs jaunattīstības valstu tirgos. Interesanti, ka pēc ekonomiskās krīzes Suzuki vairs nepārdod automašīnas Ziemeļamerikā.

Suzuki Latvijā

Pašlaik Latvijā ir pieejami daudzi Suzuki motociklu modeļi, kā arī Suzuki automašīnas: Jimny, Swift, Vitara, SX4 S-Cross. Ja neņem vērā Jimny, kas ir daudzu ienīsts, retu mīlēts apvidus auto, šīs automašīnas tiešām ir interesantas, pat ja vienīgais, kas nāk prātā, domājot par Suzuki, ir platači samuraji no Kurosavas filmām.

Mazais, elegantais Swift hečbeks ir ļoti jauka pilsētas automašīna gan izmēru, gan skaistā izskata, gan ņiprā motora dēļ, savukārt SX4 krosovers (SUV) ir sīvs – un dažos veidos, var strīdēties, labāks – sāncensis Nissan Qashqai. Gandrīz to pašu var teikt par Vitara, kas gan pēdējās desmitgadēs no īsta apvidus auto iestūrējis drošākajā, bet arī nedaudz garlaicīgajā krosoveru pasaulē.

Lai gan Suzuki nav pati populārākā auto marka Latvijā – patiesi, tā pat nav pirmajā desmitniekā – šīs kompānijas motociklus zina ikviens moto pazinējs, savukārt pie rezerves daļām 2. un 3. paaudzes automašīnām rezerves daļas atrast nevajadzētu būt problēmai.